سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پرسپولیس

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: موضوع کناره‌گیری تیم فوتبال پرسپولیس از رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی را در جلسه فوق‌العاده و اضطراری هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح خواهم کرد و نسبت به چنین تصمیمی اصرار دارم.

محمد رویانیان در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: اشتباهات داوری به طور مکرر و سریال‌وار علیه تیم پرسپولیس در حال شکل‌گیری است. اشتباهاتی که از اول فصل شروع شده و همچنین ادامه دارد و ظاهرا تمام شدنی نیست. امروز هم بر اساس نظر کارشناسان داوری، سه موقعیت تک به تک و مسلم گلزنی پرسپولیس با اشتباه داور و کمک داور و بدون دلیل آفساید اعلام شد.

وی افزود: سرمربی و مربی پرسپولیس با کوچکترین اعتراض اخراج شدند. این اشتباهات بویژه در نیمه دوم به گونه‌ای بود که شائبه و خبر حمایت رئیس دپارتمان داوری از تیم آلومینیوم هرمزگان را که در رسانه‌ها مطرح شده بود را در ذهن بنده تداعی کرد. در همین بازی قبلی با سپاهان و به گفته کارشناسان داوری، یک پنالتی پرسپولیس را نگرفتند و یک بازیکن سپاهان که می‌بایست کارت قرمز بگیرد، اخراج نشد.

مدیر عامل پرسپولیس تصریح کرد: در دربی برگشت، سه پنالتی پرسپولیس را نگرفتند و در دربی رفت هم یک پنالتی. در نیم فصل دوم و در دیدار با صنعت نفت آبادان، فجر سپاسی، استقلال و سپاهان شش پنالتی پرسپولیس به گفته کارشناسان نادیده گرفته شد و هفت موقعیت مسلم گلزنی تیم ما با اشتباهات داوری آفساید اعلام شده است. حال بماند که در نیم فصل اول چه اشتباهاتی به تیم ما لطمه زد.

رویانیان خاطرنشان کرد: بنده این اتفاقات سریال‌وار و این ظلم آشکار را به رئیس دپارتمان داوری تبریک می‌گویم. ایشان می‌تواند مثل همیشه از حربه حمله به معترضین استفاده کرده و با این مصاحبه‌ها، پشت این اشتباهات سنگر بگیرد. امیدوارم آقای عسگری امشب بتواند آسوده بخوابد.

محمد رویانیان در ادامه گفت: موضوع کناره‌گیری تیم فوتبال پرسپولیس از رقابت‌های لیگ و جام حذفی را با رئیس هیأت مدیره باشگاه در میان گذاشته و خواستار برگزاری یک جلسه فوق‌العاده و اضطراری شدم و به آقای فدا حسین مالکی هم گفتم که نسبت به چنین تصمیمی اصرار دارم و امیدوارم سایر اعضای هیأت مدیره نیز با این تصمیم موافقت کنند. چرا که من نمی‌توانم پرسپولیس را در میادینی بفرستم که اشتباهات داوری علیه آن به طور مکرر ادامه دارد و تمام شدنی نیست.

وی در ادامه افزود: من نمی‌توانم پرسپولیس را در این لیگ بی‌عدالت و این میادین ظالمانه به میدان بفرستم. چرا مربیان ما با کوچکترین اعتراض، اخراج می‌شوند اما در قبال شدیدترین واکنش‌ها و اعتراضات تیم‌های دیگر تصمیمی گرفته نمی‌شود؟ این چه بلایی است که بر سر پرسپولیس می‌آورند؟ در این لیگ انگار پنالتی گرفتن برای پرسپولیس حرام شده و آفساید اعلام کردن موقعیت‌های تک به تک و اخراج مربیان ما صواب تلقی می‌شود.

رویانیان در ادامه گفت: بنده به عنوان مدیر عامل باشگاه به هواداران 30 میلیونی پرسپولیس، کادر فنی و بازیکنان تیم هیچ پاسخی ندارم جز اینکه بگویم در این فضای ناعادلانه و ظالمانه تنها کاری که می‌توانم انجام بدهم، کناره‌گیری پرسپولیس از رقابت‌های لیگ و جام حذفی است. مگر می‌شود که در یک بازی سه پنالتی تیم را نگیرند؟ اتفاقی که در دیدار رفت با سایپا و در دیدار برگشت با استقلال رخ داد. مگر می‌شود که در یک بازی سه موقعیت تک به تک یک تیم را آفساید اعلام کنند و مربیانش را با کوچکترین اعتراض اخراج کنند و بعد هم ما را در واکنش به اعتراض‌ها تهدید کرده تا دهان ما را ببندند؟ چرا آقای عسگری به رغم این همه اشتباه علیه یک تیم همچنان رئیس دپارتمان داوری است و برکنار نمی‌شود؟!

مدیر عامل پرسپولیس اظهار داشت: این داور و کمک داوری که مرتکب این اشتباهات آشکار شده‌اند باید با محرومیت شدید مواجه شوند. چرا فقط زورشان به پرسپولیس می‌رسد؟ چرا از سوت و پرچم داوری و از قدرت ریاست دپارتمان داوری و کمیته انضباطی علیه تیم ما استفاده می‌شود اما هیچکس نیست که پاسخگوی ظلم آشکار بر علیه یک تیم باشد.

محمد رویانیان افزود: بنده سکوت نمی کنم. از خودم می‌گذرم و همه تهدیدها را به جان می‌خرم و مقابل این بی‌عدالتی‌ها می‌ایستم تا حق پرسپولیس را بگیرم. بنده روی کناره‌گیری پرسپولیس اصرار دارم و هیچ اعتقادی ندارم در یک رقابت نابرابر و ناعادلانه تیم پرسپولیس را به مسلخ بفرستم.




موضوع مطلب :

مسئول فونداسیون مدارس فوتبال باشگاه رئال مادرید بامداد امروز برای بازدید از امکانات باشگاه پرسپولیس و انجام مذاکرات جهت همکاری بین آکادمی فوتبال دو باشگاه و راه اندازی مدارس فوتبال وارد تهران شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مسئول فونداسیون مدارس فوتبال باشگاه رئال مادرید ساعت 4 صبح امروز با استقبال شرکت فروغ سپهر پاسارگاد که نماینده مدارس فوتبال باشگاه رئال مادرید در ایران و یکی از زیر مجموعه‌های شرکت SIS است و محمد جمعه ای مشاور مدیر عامل باشگاه پرسپولیس وارد تهران شدند.

در حال حاضر مذاکرات مقدماتی آغاز شده است و قرار است فرستاده باشگاه رئال مادرید در نوبت بعد از ظهر با حضور در مجموعه درفشی فر، ضمن آشنایی با تیم پرسپولیس از امکانات این مجموعه دیدن کند.

وی فردا نیز با حضور در مجموعه ورزشی امام رضا (ع) از آکادمی فوتبال پرسپولیس و امکانات مجموعه دیدن می‌کند تا آنها را برای انجام همکاری‌ها مورد ارزیابی قرار دهد.

قرار است مذاکرات بین دو طرف در دو زمینه اعزام مربی از سوی باشگاه رئال مادرید در ایران از طریق باشگاه پرسپولیس انجام شود و بعد از جلسات اولیه مذاکرات با حضور محمد رویانیان، مدیر باشگاه پرسپولیس انجام خواهد شد.




موضوع مطلب :

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری گفت: تورج حق‌وردی خطای پنالتی روی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس را نگرفت.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، رئیس دپارتمان داوری در خصوص قضاوت تورج حق‌وردی در دیدار پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) گفت: این بازی یک دیدار سخت و سنگین بود و تورج‌ حق‌وردی کار سختی برای قضاوت داشت اما قضاوتش با یکی دو اشتباه همراه بود.

وی افزود: در صحنه مشکوک به پنالتی، گردان با دستش اول پای راست و بعد پای چپ مهاجم پرسپولیس را می‌‎زند که متاسفانه داور بازی نمی‌بیند. در این صحنه کمک داور هم می‌توانست به کمک داور بیاید که متاسفانه وی هم نتوانسته بود صحنه را ببیند. در این صحنه، داور خطای پنالتی روی مهاجم پرسپولیس را نگرفت.

عسگری در ادامه تصریح کرد: در صحنه‌ای، داور خطای هند نویدکیا را گرفت، هند اتفاق نیفتاد و داور در این صحنه اشتباه کرد اما داور در اخراج مدافع سپاهان به درستی عمل کرد، چرا که بازیکن سپاهان با دو دست بازیکن پرسپولیس را هل داد و اگر بازیکن به توپ می‌رسید موقعیت مناسبی نصیبش می‌شد و اخطار دوم کاملا درست بود.




موضوع مطلب :

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس از نشست با رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، مذاکرات جدید با باشگاه میلان ایتالیا، برگزاری احتمالی دیدار ستاره‌گان پرسپولیس و میلان و همکاری رسمی با این باشگاه در رده‌های پایه و آکادمی فوتبال تشریح کرد.

محمد رویانیان در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در این باره گفت: با توجه به سفری که به میلان و مذاکراتی که با گالیانی و دیگر مدیران باشگاه داشتیم و صحبت‌های صورت گرفته در جریان سفر فرانکو باره سی به ایران، فصل تازه‌ای در پرسپولیس در حال شکل‌گیری است که در جریان آن تلاش می‌کنیم بین دو باشگاه پرسپولیس و میلان همکاری‌های گوناگونی در حوزه‌های مختلف شکل بگیرد.

وی ادامه داد: مذاکرات در حال انجام است و به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید. از جمله مواردی که در این مذاکرات بررسی می‌شود، همکاری رسمی آکادمی‌های فوتبال دو باشگاه است. به طور حتم آ.ث.میلان به عنوان باشگاهی پیشرو در فوتبال دنیا تجارب بسیاری در این زمینه دارد. از سوی دیگر از اهداف باشگاه پرسپولیس انجام اقدامات زیربنایی است که توسعه آکادمی فوتبال جزو آن خواهد بود.

مدیر عامل پرسپولیس تصریح کرد: در همین ارتباط برخی از مدیران ارشد باشگاه میلان آمادگی خود برای سفر به تهران و انجام مذاکرات را به ما اعلام داشته‌اند. بر این اساس، سفر این گروه در زمانی که مشخص خواهد شد صورت می‌گیرد.

رویانیان درباره احتمال انجام بازی پرسپولیس با ستاره‌گان میلان گفت: تیم پیشکسوتان میلان متشکل از ستاره‌های سابق این تیم که اکثر آنها از بازیکنان یک دهه اخیر این باشگاه و تیم‌های مطرح جهان هستند حاضر شده‌اند سفری به تهران داشته باشند. این موضوع در حال مذاکره است و در صورت توافق نهایی رسمی می‌شود.

محمد رویانیان درباره ملاقات با رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا افزود: رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا پیرو ملاقات و مذاکراتی که با آقای مارکو برولی نایب فدراسیون فوتبال ایتالیا داشتیم و به منظور توسعه همکاری‌ها به صورت کتبی و رسمی از بنده و مدیران باشگاه پرسپولیس برای انجام سفر مجدد به ایتالیا دعوت کردند. این دعوت به منظور مذاکرات تکمیلی با ایشان و برای انجام همکاری‌ها صورت گرفته است که برنامه این سفر در آینده مشخص خواهد شد.




موضوع مطلب :

کارشناسان داوری فوتبال علاوه بر دو خطای پنالتی پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال، خطای پنالتی روی سید جلال حسینی را نیز تائید کردند.

علی خسروی، دکتر پرویز سیار و نوذر رودنیل در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، علاوه بر سایر خطای‌های پنالتی اتفاق افتاده در دربی که طی روزهای گذشته مورد بحث قرار گرفت، وقوع خطا روی سید جلال حسینی را هم مورد تائید قرار دادند.

در این ارتباط علی خسروی گفت: من اعتقاد مسلم دارم محسن قهرمانی آن صحنه را ندید. قبل از این که در مورد این صحنه خاص صحبت کنم باید بگویم در این بازی، ما یک شخصیت جدید از داوری محسن قهرمانی را شاهد بودیم که جالب توجه بود.

وی افزود: او تلاش می‌کرد با نوع برخورد خود، بازیکنان دو تیم را مدیریت کرده و آرامش را بر آنها حاکم کند که این خیلی خوب بود. در مورد صحنه خطا روی سید جلال حسینی هم باید بگویم شکی نیست که او این صحنه را ندید. همانطور کارشناسان و خبرنگاران هم متوجه آن نشدند. اگر قهرمانی متوجه آن صحنه شده بود به اعتقاد من پنالتی می‌گرفت. از نظر من در آن صحنه روی حسینی خطا شد.

کارشناس بعدی، نوذر رودنیل بود که در مورد برنامه شب گذشته 90 گفت: با همه احترامی که برای عزیزان کارشناس و داوران قائل هستم، بعد از دیدن  برنامه 90 با قاطعیت بیشتری می‌گویم که نه دو خطای پنالتی، بلکه سه خطای پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد.

رودنیل تصریح کرد: کار من تدریس داوری است. بعد از بازی دربی هم با عادل فردوسی‌پور صحبت کرده بودم و دیشب می‌خواستم روی خط تلفنی برنامه بروم اما شرایط آن فراهم نشد. من در اینجا باید به قانون 12 داوری اشاره کنم که در آن، سه خطا مورد توجه من است که به سه سرفصل؛ بی‌احتیاطی، بی‌پروایی و نیروی بیش از حد مربوط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر سه خطای مورد نظر روی بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال شاهد بی‌احتیاطی بازیکنان استقلال و وارد آمدن نیروی بیش از حد روی بازیکنان پرسپولیس بودیم. البته خطا روی سید جلال حسینی از دید من هم پنهان ماند که آن را در برنامه 90 شاهد بودم و مسلما خطای پنالتی اتفاق افتاد. در مورد سایر صحنه‌ها که داوران و کارشناسان نظرات مختلفی داشتند باید بگویم، بازیکن نمی‌تواند در زمین هر طور که می‌خواهد بازی کند. شما اگر روی دیوار با چشمان بسته حرکت کنید نتیجه‌اش مشخص است. بی‌احتیاطی یعنی همین.

وی افزود: از همین بازی باید به چند مثال اشاره کنم. در دقیقه 74 بازی فرهاد مجیدی در میانه زمین بی‌احتیاطی کرد و قهرمانی به درستی سوت زد. در دقیقه 1+90 بازی بود هم هادی نوروزی در محوطه هجده قدم استقلال روی عمران‌زاده خطا کرد که عمدی نداشت ولی بی‌احتیاطی کرد و داور هم به درستی خطا اعلام کرد.

نوذر رودنیل در ادامه گفت: حال یک سوال مطرح می‌شود، چرا همین بی‌احتیاطی‌ها که در محوطه جریمه استقلال روی مهاجمان پرسپولیس اتفاق افتاد، خطا اعلام نشد و داور از آنها گذشت. من اعتقاد ندارم عمدی در کار بوده است اما ما باید به تعریف دقیق‌تری از بی‌احتیاطی و خطاهای ناشی از آن برسیم. به هر حال پرسپولیس در بازی دربی صاحب سه پنالتی شد که از سوی داوران این بازی دیده نشد. خطاهایی که مشابه آنها در میانه زمین گرفته شده بود.

دکتر پرویز سیار هم در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس با تائید نظر قبلی خود مبنی بر وقوع خطا روی رضا حقیقی گفت: بی‌احتیاطی بازیکن استقلال بر همه محرز است و ضربه‌ای که به حقیقی وارد آمد باعث شد او کنترل خود را از دست بدهد که خطای پنالتی بود.

وی افزود: در صحنه‌ای هم که روی سید جلال حسینی شاهد بودیم که در یادداشت‌های من هم نبود و در برنامه 90 متوجه آن شدم، کاملا محرز است که در این صحنه خطای پنالتی اتفاق افتاد. البته باید در مورد داوری محسن قهرمانی هم توضیحی بدهم. در صحنه‌هایی که مشاهده می‌شود کارشناسان نظرات مختلفی دارند، مشخص است که کار داور بسیار سخت است. ما صحنه‌ها را چند بار می‌بینیم و قضاوت می‌کنیم اما داور باید در لحظه تصمیم بگیرد. از همین رو نباید قضاوت نامناسبی در مورد داور داشته باشیم.




موضوع مطلب :

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهار نظر برخی از مسئولان باشگاه استقلال گفت: استقلال به لطف اشتباه‌های داوری صدر جدول را تصاحب کرده و صدرنشینی‌شان غیر واقعی و کاذب است.

حسین قدوسی در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: متاسفانه مسئولان رسانه‌ای و مدیران باشگاه استقلال طی دو روز اخیر به دو سه مورد اشتباه داوری که ظاهرا به نفع پرسپولیس بوده اشاره کرده و آن را در بوق و کرنا می‌کنند.

وی افزود: مثلا به بازی پرسپولیس و ذوب آهن اشاره کرده‌اند در حالی که پس از آن دیدار، بدترین اظهار نظرها درباره داور انجام شد اما هیچ برخوردی از سوی کمیته انضباطی صورت نگرفت و در نهایت با بررسی صحنه‌های مشکوک بازی مشخص شد که اشتباه داوری در نگرفتن پنالتی پرسپولیس مسلم بوده است. یا به بازی پرسپولیس با گهر اشاره می‌کنند و می‌گویند گل سالم محمد پروین نادیده گرفته شده و این در حالی است که در همان بازی یک پنالتی صددرصد برای پرسپولیس گرفته نشد.

قدوسی ادامه داد: دوستان چرا نمی‌آیند به پنالتی گرفته نشده پرسپولیس در دربی رفت اشاره کنند؟ بعد از آن بازی، مسئولان استقلال می‌گفتند نکونام روی بنگر خطایی مرتکب نشده است. در صورتی که پس از منتشر شدن فیلم اختصاصی باشگاه پرسپولیس از آن صحنه و همین طور اظهارات کارشناسان در برنامه 90 ثابت شد که آن صحنه پنالتی بوده است. دوستان همان طور که بعد از بازی رفت فرافکنی کردند حالا هم دست به این کار زده‌اند. نمی‌گویند که در بازی پرسپولیس با سایپا به گفته کارشناسان، سه پنالتی مسلم تیم ما گرفته نشد. این‌ها نکته‌هایی است که در برنامه‌های تلویزیونی هم روی آن‌ها صحه گذاشته شده است.

مدیر روابط عمومی پرسپولیس در ادامه گفت: در 7 بازی اخیر که گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بوده به اثبات رسیده که سه پنالتی مسلم پرسپولیس گرفته نشده در دربی آخر هم دو صحنه مشکوک وجود داشت که چندین کارشناس داوری به گرفته نشدن دو پنالتی پرسپولیس اذعان داشتند و تنها سه کارشناس بودند که گفتند این صحنه‌ها پنالتی نبوده است. یکی از آنها ناظر داوری دربی بود و دیگری رئیس دپارتمان داوری. این دو کارشناس بعد از پایان بازی در حالی که هنوز صحنه‌های آهسته مربوط به بازی را مرور نکرده بودند، در همان استادیوم آزادی در مقام دفاع از داور خود برآمدند و گفتند؛ صحنه‌ها پنالتی نبوده است! البته یکی دیگر از کارشناسان داوری هم گفت که هیچ کدام از آن دو صحنه پنالتی نیست. البته همین کارشناس محترم بعد از دربی رفت به رغم تماس‌های مکرر خبرنگاران از اظهار نظر درباره صحنه خطای پنالتی روی بنگر خودداری کرد. او حتی پس از گذشت چهار روز از بازی به خبرنگاران گفت: من هنوز فیلم اختصاصی باشگاه پرسپولیس که روی سایت باشگاه منتشر شده است را ندیده‍‌ام! این کارشناس به این ترتیب شائبه رنگی بودن کارشناسی‌های خود را که در گذشته از سوی سرمربی‌های پرسپولیس مطرح شده بود، قوت بخشید. نکته عجیب اینکه مقام‌های استقلال کارشناسی افراد ذینفع را ملاک قرار می‌دهند اما اظهارات کارشناسان مستقل چون آقایان؛ دکتر سیار، غیاثی، رودنیل، دزفولی و دیگران را مورد اشاره قرار نمی‌دهند. قابل توجه دوستان عزیز استقلالی اینکه در سه بازی اخیر آنها به گفته کارشناسان چهار پنالتی مسلم حریفان این تیم گرفته نشده است. یکی برابر مس کرمان، دیگری برابر ملوان و دو پنالتی هم مقابل پرسپولیس، که این‌ها فقط مربوط به سه بازی اخیر استقلال است. جالب است که در دیدار با مس مدافع استقلال مثل والیبالیست‌ها توپ را با دست، آبشار زد ولی داور پنالتی نگرفت. حال خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل و قضاوت کنید که استقلال چگونه به لطف اشتبا‌هات، صدر جدول را تصاحب کرده، با این حال این صدرنشینی غیر واقعی و کاذب، نوش جان‌شان.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره اظهار نظر برخی مسئولان استقلال که گفته بودند بازیکنان پرسپولیس بعد از دربی زنبیل گذاشته بودند تا علیه داور صحبت کنند گفت: متاسفانه دوستان در مصاحبه‌های خود به بازیکنان پرسپولیس بی‌احترامی کردند. این نوع ادبیات باعث تاسف است و چنین اظهارنظرهایی حتی در کرکری‌های هواداران کم سن و سال هم دیده نمی‌شود. اگر در دو دربی گذشته، سه پنالتی مسلم برای استقلالی‌ها گرفته نشده بود، آیا آن‌ها زمین و زمان را به هم نمی دوختند؟ ما فراموش نمی‌کنیم که در سالیان اخیر، پنالتی مسلم روی غلامرضا رضایی در دربی شماره 70 و گل سالم محمد نوری در بازی شماره 69 دو تیم گرفته نشده است. امسال هم که در دو دربی رفت و برگشت چنین اتفاقاتی افتاد. در دربی جام حذفی فصل گذشته نیز از دو بازیکن استقلال تست گرفته شد که تست دوپینگ هر دو مثبت بود.

اینها نمونه‌هایی از اشتباهات داوری در دربی‌های دو، سه سال اخیر بود. به راستی اگر این اشتباهات به سود پرسپولیس تمام شده بود چه اتفاقاتی روی می‌داد، در حالی که می‌بینیم هواداران پرسپولیس بعد از همه این بی‌عدالتی‌ها ذره‌ای مشکل ایجاد نکرده و با سعه صدر بدون هیچ جنجالی ورزشگاه را ترک کردند.

قدوسی گفت: به تعبیر افشین پیروانی، مسوولان استقلال پس از آنکه فیلم دربی 6 تایی‌ها را معدوم کردند، تلاش نمودند عدم توفیق برابر پرسپولیس 9 نفره که به عنوان یک پیروزی برای سرخپوشان ثبت شد را زیر سوال ببرند و احتمالا در سال‌های نه چندان دور تلاش خواهند کرد برای دریافت 3 گل در 10 دقیقه برابر تیم 10 نفره پرسپولیس توضیح و توجیه بتراشند تا به شکلی از حقایق تاریخی فرار کرده، خود را برابر هوادارانشان توجیه نمایند. اکنون ما مانده‌ایم که چگونه می‌خواهند نگرفتن پنالتی روی غلامرضا رضایی، محسن بنگر، محمد نوری و رضا حقیقی را کتمان کنند و بگویند گل محمد نوری آفساید بوده است؟ اینها نقاط تاریکی است که از دربی‌های سال‌های اخیر به جا مانده است. اتفاقات به همینجا محدود نمی‌شد، در دربی جام حذفی فصل گذشته نیز به لطف سازمان لیگ ناگهان تاریخ دربی را عوض کردند تا پرسپولیس با فوجی از بازیکنان محروم و مصدوم به مصاف استقلال برود. پرسپولیس آن بازی را در حالی واگذار کرد که بعدها مشخص شد حتی با وجود آن شرایط، هر دو بازیکن استقلال که تست دوپینگ دادند نمونه‌هایش به لطف مصرف جک تری دی مثبت از آب در آمد. هیچگاه معلوم نشد که اگر همه بازیکنان استقلال تست می‌دادند چگونه می‌خواستند از یک رسوایی تاریخی جلوگیری کنند؟

وی درباره اظهار نظر رویانیان مبنی بر اینکه انتخاب قهرمانی برای داوری دربی یک اقدام ضد امنیتی بود، گفت: به گفته کارشناسان، قهرمانی در بازی استقلال با نفت به اشتباه، حریف استقلال را 9 نفره کرد و به گفته کارشناسان، یک گل استقلال که مردود بود را پذیرفت. وی همچنین پنالتی مسلم پرسپولیس در بازی چند هفته قبل برابر فجر سپاسی را نگرفت و بی‌مورد خطای 6 ثانیه نیلسون را اعلام کرد. در سالیان گذشته، بیشتر اشتباه‌های او به ضرر پرسپولیس و به سود استقلال تمام شده است. این اشتباه‌های قهرمانی موجب شده بود که هواداران پرسپولیس نسبت به قضاوت‌ این داور در دربی حساس باشند. وقتی هواداران روی این مساله ذهنیت منفی داشتند چه اصراری بود که با توجه به تذکر مدیریت باشگاه به مقام‌های ارشد فدراسیون باز هم قهرمانی برای این بازی انتخاب شود. آیا این تصمیم، خلاف اصول امنیتی نبود؟

قدوسی در پایان درباره این اظهار نظر برخی از مسئولان استقلال که گفته بودند پرسپولیسی‌ها دو سال است برای سقوط نکردن می‌جنگند گفت: متاسفانه این موضوع را باشگاهی مطرح می‌کند که سابقه رفتن به دسته سه را هم در کارنامه خود دارد.




موضوع مطلب :

آقایان! با پرسپولیس و هوادارانش چه می‌کنید؟!/ رویانیان: داوری مثل بازی رفت، پرسپولیس را متوقف کرد

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: متاسفم که در یک بازی بزرگ، دو پنالتی پرسپولیس را نمی‌گیرند و پرسپولیس اینگونه متوقف می‌شود.

محمد رویانیان در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: من نمی‌خواستم مصاحبه کنم. در این یکی، دو هفته نیز صحبتی نکردم اما اتفاقات بوجود آمده در دربی امروز و نادیده گرفته شدن دو پنالتی پرسپولیس باعث شد بگویم واقعا متاسفم که حق 30 میلیون هوادار به راحتی نادیده گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: من دیگر به خیلی از مسائل اعتماد ندارم و کمیته داوران باید پاسخگو باشد. در بازی رفت و به گفته کارشناسان داوری، پنالتی مسلم روی بنگر را نگرفتند، پیراهن او پاره شد اما داور اعلام پنالتی نکرد. در این بازی هم کارشناسان داوری روی نادیده گرفته شدن دو پنالتی پرسپولیس در گفتگو با رسانه‌ها مصاحبه کردند.

رویانیان ادامه داد: چگونه می‌شود که در دربی رفت و برگشت سه پنالتی پرسپولیس را نگیرند. در دو، سه  سال اخیر و به گفته کارشناسان داوری، پنالتی روی غلامرضا رضایی نادیده گرفته شده است. گل سالم محمد نوری آفساید اعلام شد و در دربی رفت امسال نیز پنالتی روی بنگر را نگرفتند و در بازی امروز هم کارشناسان اعلام کردند روی حقیقی و نوری خطای پنالتی صورت گرفته است.

مدیر عامل پرسپولیس در ادامه افزود: این چه بلایی است که بر سر پرسپولیس می‌آورند، بنده به عنوان مدیر عامل باشگاه چه پاسخی باید به 30 میلیون هوادار بدهم. برای آقایان متاسفم، من دیگر به خیلی از مسائل اعتماد ندارم. شما ببینید امسال اشتباهات داوری علیه پرسپولیس کار را به کجا رسانده است. در همین هفت دیداری که یحیی گل محمدی سرمربی تیم بوده، این پنجمین پنالتی است که به نفع پرسپولیس نمی‌گیرند.

رویانیان خاطرنشان کرد: زمان ژوزه هم از این اتفاقات رخ می‌داد. بخاطر دارم کارشناسان داوری گفته بودند؛ سه پنالتی پرسپولیس در بازی با سایپا نادیده گرفته شده است. شما ببینید که در فصل جاری اشتباهات داوری به نفع یک تیم خاص تا چه حد بوده و اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس تا چه اندازه. آن وقت خیلی چیزها دستگیرتان می‌شود. در این دو، سه سال و به ویژه در دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس و استقلال در فصل جاری، مثل آب خوردن پرسپولیس را از پیروزی در دربی محروم کردند.

محمد رویانیان در ادامه گفت: آقایان! با پرسپولیس و هوادارانش چه می‌کنید؟! چرا باید در دو دربی امسال پرسپولیس را از رسیدن به حقش محروم کنند؟! باز هم تاکید می‌کنم که کمیته داوران باید پاسخگوی 30 میلیون هوادار پرسپولیس باشد و اعتراف به اینکه پنالتی پرسپولیس گرفته نشده نیز دردی را دوا نمی‌کند. اینها واقعیت‌هایی است که در دل تاریخ می‌ماند و مردم قضاوت می‌کنند که در دو، سه سال متوالی و بویژه در بازی‌های امسال اشتباهات داوری در دربی چگونه به ضرر پرسپولیس و به نفع تیم رقیب بوده است.

رویانیان در پایان افزود: از اینکه بازی بدون حاشیه و مشکل به پایان رسید از هواداران پرسپولیس و مسوولان تامین امنیت و همچنین برگزاری بازی تشکر می‌کنم اما نسبت به کمیته داوران اعتراض شدیدی داریم که باز هم اشتباهات داوری نگذاشت بازیکنان پرسپولیس و همچنین هواداران به آنچه که شایستگی آن را دارند برسند. من به کادر فنی و بازیکنان تیم خسته نباشید می‌گویم و معتقدم پرسپولیس برنده بازی بود اما داوری مثل بازی رفت، پرسپولیس را متوقف کرد. طی دو، سه روز اخیر و با توجه به اینکه گفته می‌شد داور دربی همین داور است، خیلی‌ها به من گفتند، اعتراض کن اما بنده برای اینکه داور تحت فشار قرار نگیرد حرفی نزدم.

 




موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ


لوگو


آمار وبلاگ

بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 135460