سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کمیته استیناف برای محکوم کردن علی دایی قوانین من درآوردی وضع می کند و این قوانین فقط برای دایی ایجاد می شود. اگر لازم باشد برخی پرونده ها را به فیفا می فرستم تا همه چیز مشخص شود.

علی دایی که پس از حکم کمیته استیناف مبنی بر محرومیت دو جلسه ای سرمربی پرسپولیس دیروز به تماس های مکرر خبرنگاران پاسخ نداده بود امروز قبل از شروع تمرین پرسپولیس در ورزشگاه شهید درفشی فر پاسخگوی سوالات خبرنگاران نبود و در یک کنفرانس خبری درباره حکم صادر شده دفاعیاتی را مطرح کرد.

علی دایی در ابتدا ضمن خیرمقدم به خبرنگاران گفت: متاسفام در فوتبال و ورزش ما چنین اتفاقاتی می افتد. اینها بی قانونی را ترویج می کند. اگر قانونی باشد باید برای همه یکی باشد نه اینکه این قانون های من درآوردی وضع شود آن هم فقط برای علی دایی. بنده مصاحبه ای کرده بودم درباره بازی پرسپولیس و سپاهان آقایان اجازه دهید کارها و روال قانونی این مساله پیگیری شود. چگونه می شود وقتی هنوز برای این پرونده رای صادر نشده برای بنده حکم صادر می کنند. چرا نمی گذارند این پرونده طبق روال عادی اش طی شده و به آن رسیدگی شود.

مصاحبه من را مقایسه کنید با دیگران، کدام حرف سنگین تر است

سرمربی پرسپولیس در ادامه کنفرانس خبری درباره محرومیت دو جلسه ای خودش و اظهار نظر برخی عوامل تیم های دیگر گفت: نمی خواهم نامی از فردی ببرم اما راجع به داوری در همین فصل جاری مباحثی مطرح شده از سوی مدیران عامل، سرپرستان تیم ها و برخی سرمربیان تیم ها. تیتر برخی از این مصاحبه ها را برایتان می خوانم: «اتفاقات داوری بازی پرسپولیس عمدی بود ، حق وردی راه قهرمانی را می رود ، یک جفت کفش گرفتند علیه ما سوت زدند ، فغانی بازی را برای سپاهان درآورد ، قهرمانی در بازی ما به سمت پرسپولیس غش کرده بود». شما این حرف ها را مقایسه کنید با حرف من که پس از مسابقه با سپاهان گفتم قهرمانی به سمت سپاهان غش کرده ، به نظر شما عمدی سوت زدن یک داور یا بازی را درآوردن به خاطر یک جفت کفش حرف سنگین تری است یا حرف من. چرا واکنشی نسبت به این حرف ها نشان داده نشده. چرا کسی به این اظهارات هرگز رسیدگی نکرده و فقط ما پاسخگو بوده ایم در حالی که اظهارات دیگر مدیران ، مربیان و سرپرستان بسیار سنگین تر و تندتر بوده. چرا قانون فقط برای ما اعمال می شود آن هم با برخی قوانین من درآوردی.

زمانی که سقف قرارداد بود برای یک مربی حکم 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی دادند و بعد رای را عوض کردند ، چرا؟

علی دایی در ادامه مصاحبه اش برخی احکام صادره از سوی کمیته استیناف در طی یکی دو سال اخیر را زیر سوال برده و به صدور دو حکم متفاوت برای پرونده خودش و یک مربی دیگر اشاره کرد و گفت: زمانی که قانون سقف قرارداد بود دو شکایت شده بود یکی از سوی من و یکی از سوی یک مربی دیگر اما دو حکم متفاوت دادند بعد خودشان وقتی فدراسیون فوتبال قانون سقف قرارداد را گذاشته بود برای یک مربی رای 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی صادر کردند ، مگر می شود قانون سقف قرارداد وجود داشته و رای 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی صادر شود؟! جالب است خیلی سریع از سازمان لیگ اگر اشتباه نکنم حدود 160 یا 180 میلیون تومان به حساب آقایان واریز کردند ، مگر سقف قرارداد نبوده ، پس چرا رای بالاتر از سقف قرارداد صادر می کنید و اگر درست عمل کرده اید چرا وقتی سازمان بازرسی ورود کرد و پای این سازمان وسط آمد رای را سریع عوض کردید و سوال دیگر اینکه چرا راجع به همین پرونده مشابه حکم دیگری صادر کردید ، حکمی کاملا متفاوت و متناقض. چگونه می شود که در این مدت کمیته استیناف راجع به من آرای عجیب و غریب صادر کرده و بعضی مواقع کار را به جایی رسانده که قوانین جدید وضع کرده برای این که بتواند علی دایی را محکوم کند. اگر قانون است باید برای همه باشد.

من تجدیدنظرخواه بودم قانوناً نمی توانستید حکم را افزایش دهید ، این غیرقانونی است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با یک استدلال قانونی حکم کمیته استیناف را زیر سوال برد و گفت: باشگاه سپاهان از بنده شکایت کرده بود به خاطر اظهاراتی که بعد از بازی با پرسپویلس مطرح کرده بودم، کمیته انضباطی هم بنده را 7 میلیون تومان جریمه کرد، بنده درخواست تجدیدنظر دادم و به رای صادره اعتراض کردم تا در کمیته استیناف بررسی شود. کمیته استیناف در چنین شرایطی قانوناً نمی تواند رای به افزایش حکم بدهد اگر شاکی(باشگاه سپاهان) درخواست تجدیدنظرخواهی کرده بود می توانستند حکم را تشدید کنند ولی طبق قوانین رایج در کشور وقتی بنده که مثلا متهم هستم درخواست تجدیدنظرخواهی می دهم نمی توانند قانوناً حکم را تشدید کنند. به هر حال بنده طی این مدت با وکلا و قاضی های زیادی ارتباط داشتم حالا بیشتر لازم شده که راجع به قوانین مطالعه کنم، بنده از دیروز تا حالا از خیلی از وکلا و قاضی ها سوال کردم وآنها به بنده گفتند طبق آیین دادرسی کشور ما وقتی فردی که از او شکایت شده درخواست تجدیدنظرخواهی داشته باشد مرجع رسیدگی جدید و بالاتر قانوناً نمی تواند حکم را تشدید کند، این در حوزه آقایان نیست اما آقایان این کار کردند و در شرایطی که کمیته انضباطی حکم به جریمه 7 میلیون تومانی من داده بود کمیته استیناف آمد و علاوه بر تایید جریمه 7 میلیون تومانی بنده را دو جلسه محروم کرد در حالی که قانوناً نمی توانستند حکم را تشدید کنند مگر اینکه تجدیدنظرخواه باشگاه سپاهان می بود در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده و تجدیدنظرخواه بنده بودم. چرا این قوانین من درآوردی را وضع می کنید. به چه جرمی دایی را محکوم می کنید. به خاطر اینکه حرف حق را گفته؟ بنده روز اولی که آن اظهارات را در بازی با سپاهان مطرح کردم و حتی پس از آن زمانی که برخی مباحث را مطرح کردم می دانستم که باید تاوان پس بدهم و برخی جریانات علیه من به وجود خواهد آمد و عده ای شروع می کنند به قربانی کردن دایی اما فکرش را نمی کردم که برخی قوانین من درآوردی برای محکوم کردن من وضع شود.

وقتی رییس و دبیرکل فدراسیون فوتبال حکم را امضا نکرده اند چگونه آن را اعلام می کنید، این هم یک تخلف دیگر

علی دایی در ادامه کنفرانس خبری به یک تخلف دیگر کمیته استیناف در رای محرومیت دو جلسه ای اش اشاره کرد و گفت: طبق قوانین کمیته استیناف زمانی می تواند حکم را اعلام کند که این حکم به امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال و یا رییس فدراسیون رسیده باشد. پس از اینکه حکم توسط این مسئولان امضا شد قابل ابلاغ است اما آقایان چگونه می آیند و در حالی که هنوز رییس یا دبیرکل فدراسیون حکم را امضا نکرده اند چند هفته پیش شروع می کنند به اعلام آن در رسانه ها و تخلفی دیگر را رقم می زنند. چه زمانی این اتفاقات رخ داده که حالا شاهد آن هستیم. چون پای دایی به میان آمده بدون امضای حکم توسط رییس و دبیرکل فدراسیون آن را اعلام می کنید؟ مسئولان کمیته استیناف اگر راجع به تمامی اظهارات بنده پاسخی دارند آن را به مردم اعلام کنند تا اذهان روشن شود. چرا نسبت به بنده سلیقه ای رفتار می کنید. چرا وقتی پای دایی وسط می آید احکامی صادر می شود که سابقه نداشته و قوانین نیز نادیده گرفته می شود. هر جوابی دارید توضیح دهید و بگویید. چرا راجع به بنده و یک مربی دیگر و یک پرونده مشابه دو حکم متفاوت صادر می کنید و تخلف اندر تخلف می کنید. قانون سقف قرارداد قانونی نبود که مورد تایید ما باشد، خیلی ها نسبت به  آن ایراد گرفتند. بنده همان زمان هم گفتم که نمی توان برای توانایی افراد سقف گذاشت اتفاقا پس از وضع همین قوانین بود که مبالغ قراردادها افزایش یافت، علاوه بر آن بنده معتقد هستم در فوتبال ما میزان قراردادها نسبت به خیلی جاهای دیگر کمتر است، با این وجود وقتی شما خودتان قانون سقف قرارداد را می گذارید چگونه می شود رایی صادر می کنید فراتر از سقف قرارداد و حکمی 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی می دهید برای یک مربی عزیز که خودم هم دوستش دارم. حتی می گویید که می بایست مبالغی به ایشان پرداخت شود و وقتی پای سازمان بازرسی به میان می آید حکم عوض می شود. چرا درباره همین پرونده مشابه آرای متفاوتی را شاهد هستیم، این بی قانونی ها از کجا سرچشمه می گیرد و چرا؟ بار دیگر تکرار می کنم وقتی بنده تجدیدنظرخواه هستم برخلاف قوانین حکم را افزایش می دهید و تشدید می کنید در حالی که اگر شاکی که باشگاه سپاهان بود درخواست تجدیدنظر می کرد می توانستید رای به تشدید حکم بدهید اما وقتی بنده تجدیدنظرخواه بوده ام قانوناً می توانستید همان حکم کمیته انضباطی را تایید کرده و یا به نوعی تعدیل کنید اما قانوناً اجازه تشدید حکم را نداشتید اما این کار را کردند و این قانون من درآوردی را ایجاد کردند آن هم چند هفته پیش و بدون امضای رییس و دبیرکل فدراسیون فوتبال به خاطر اینکه دایی محکوم شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوالات دیگر خبرنگاران گفت: افشین پیروانی حرف خوبی زد و در یکی از مصاحبه هایش گفته بود کسی که خودش را به خواب زده را نمی توان بیدار کرد. شما با محروم کردن دایی به دنبال چه هستید. چرا عواطف و احاساست هوادارانی که تیمشان چند سال نتیجه نگرفته را این گونه جریحه دار می کنید، آن هم با بی قانونی دیگر و احکام من درآوردی دیگر. با این کارها تیم پرسپولیس ضربه نمی خورد، مطمئن باشید بچه های تیم من آن قدر حلال زاده ، باتعصب و باغیرت هستند که این مسائل ضربه ای به آنها وارد نمی کند بلکه اراده آنها را بیشتر می کند تا این راهی را که در پیش گرفته اند را محکم تر ادامه دهند چه با دایی و چه بدون دایی. مطمئن باشید بچه ها تلاش خود را مضاعف می کنند و من مدیون همه آنها هستم که با همه مشکلات و کمی و کاستی ها تیم را در شرایط خوب حفظ کرده اند. ما با کمک مسئولان باشگاه تیمی درست کرده ایم که نسبت به فصل گذشته 40 درصد از هزینه های آن کم شده. می توانید اینها را از مدیران و مسئولان باشگاه سوال کنید. ما با کمک مدیران باشگاه و خود بچه های تیم هزینه ها را پایین آوردیم، جوان ها را جذب کردیم و به فکر حال و آینده باشگاه و تیم بودیم و خدارا شکر که نسبت به سال های گذشته بهتر نتیجه گرفتیم و انشاالله تیمی می سازیم که تا دو سه سال آینده بیاید و توان قهرمانی در آسیا را داشته باشد. هدف ما روز اولی که آمدیم این بود اما متاسفانه می آیند و با رفتارها و احکام سلیقه ای این گونه به تیم ضربه و لطمه می زنند، بیایید و رک و راست بگویید دایی نباید باشد چون بودنش به ضرر خیلی ها است، اگر رک و راست این حرف را بزنید مطمئن باشید که نمی مانم نه اینکه با این کارها و این احکام بخواهید جلوی ما مشکلاتی ایجاد کنید. چرا نسبت به مربیان، مدیران و سرپرستان تیم های دیگر و اظهارات آنها برخوردی نمی شود اما درباره ما احکام سلیقه ای و من درآوردی صادر می شود.

از حقم دفاع می کنم و ساکت نمی نشینم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات برخی داوران گفت: محسن ترکی مصاحبه تندی علیه کمیته داوران انجام داد و گفت اگر حرف بزنم خیلی ها با خاک یکسان می شوند و یا اینکه باید بروند زیر خاک. دقیقا نمی دانم چه گفت اما جمله ای مشابه این مطرح کرد. همین آقای ترکی عزیز که راجع به من و اظهاراتم جبهه گرفتی آمدی و این مسائل را مطرح کردی، چه مساله ای است که اگر دهان باز کنی خیلی ها با خاک یکسان می شوند. در برنامه نود همین هفته آقای عابدینی به صراحت عنوان کرد اگر مظفری زاده حرف بزند کاری می کنم نتواند داوری کند، چه چیزهایی است که این گونه صحبت می کنند و چرا هیچ برخوردی با کسی نمی شود. داور صحبت می کند، مدیران، مربیان و سرپرستان تیم های دیگر حرف می زنند اما نسبت به هیچ کس واکنشی نشان داده نمی شود جز من و می آیند احکامی علیه بنده، پرسپولیس و همکارانمان صادر می کنند. چرا فقط برای ما و پرسپولیس حکم صادر می شود و کاری به هیچ فرد و تیم دیگری ندارند. اگر می خواهند دایی را قربانی کنند و قیمت این قربانی کردن دایی به قیمت قربانی کردن پرسپولیس باشد بیایند و بگویند.

 به هر حال بنده دنبال واخواهی حکم خواهد بود و اگر لازم باشد برخی پرونده ها را به فیفا می فرستم تا آن موقع مشخص شود که حق با دایی بوده یا قوانینی که برای دایی در می آورند. برخی می خواهند با این مسائل و این احکام با دایی برخورد کنند. این قوانینی است که فقط برای دایی نوشته شده است. باید بیایند و پاسخگوی اظهارات ما باشند و ذهن مردم را روشن کنند. امثال من آویزان این فوتبال نیستند. بنده از تیم ملی کنار گذاشته شدم و 8-9 ماه جایی کار نکردم در حالی که از همین تیم سپاهان و خیلی تیم های دیگر پیشنهاد داشتم. در همان 8-9 ماه هیچ مصاحبه ای نکردم و خیلی راحت از فوتبال رفتم اما الان که پای حق در میان است می ایستم و از حقم دفاع می کنم و به هیچ عنوان هم ساکت نمی شنینم، شما هم می توانید مدام این احکام عجیب و غریب را صادر کنید اما حرفم را می زنم. در این فوتبال یک نفر نمی تواند بگوید علی دایی به خاطر گرفتن پست مربی گری یا هر چیز دیگر رفته و با کسی جلسه گذاشته و درخواستی کرده، افتخار می کنم که همیشه دنبالم آمده اند. اگر یک نفر بگوید که دایی برای گرفتن پست مربی گری یا سمت های دیگر  آمد پیش ما و درخواستی کرد حق با شما است. افتخار می کنم که در زندگی ام دنبال کسی نرفتم و خدا را شکر که به خاطر توانایی های فنی یا هر چیز دیگر به دنبال ما آمدند. بنده تا آخرین لحظه از حق خودم و تیمم دفاع می کنم و اگر لازم باشد مدارکی دارم برای اثبات اینکه این آرا عجیب و غریب بوده همان طور که درباره سقف قرارداد و چیزهای دیگر مثال زدم.

داور را کتک زدند اتفاقی نیفتاد اما از پرسپولیس امتیاز کسر کردند

دایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بعد از بازی پرسپولیس و داماش یک امتیاز از قرمزپوشان کم کردند اما در بازی فولاد و سپاهان چشم داور را مجروح کردند ولی حکمی صادر نشد گفت: شما باید خودتان سلیقه‌ای بودن آرا را از همین‌جا متوجه شوید. در اهواز داور را می‌زنند اما به هیچ عنوان خبری از کسر امتیاز نیست. هرچند این قانون هم مشکلاتی دارد. هزار حرف و حدیثی که فقط در مملکت ما درآمده است. متأسفانه مشکلات زیاد است و باید بروید و به صحبت من در آن شهر برسید که همه کج کج راه می‌رفتند و وقتی که یک نفر راست راه می‌رفت همه به آن می‌خندیدند. امیدوارم با حرف‌هایم بتوانم با مردم و هواداران عزیزم صحبت کرده باشم و آنها هم درددل‌های علی دایی را بشنوند.

من نمی دانم چرا در این موقعیت حساس که پرسپولیس در کورس قهرمانی است می آیند و این احکام عجیب را صادر می کنند. اگر این احکام قانونی باشد گردن ما از مو هم باریک تر. اما برای ما محرز است که این احکام غیرقانونی صادر شده کما اینکه گفتم وقتی بنده تجدیدنظرخواه بوده ام و از وکیلم خواستم نسبت به حکم کمیته انضباطی اعتراض کرده و تجدیدنظرخواهی کند قانوناً نمی توانستید حکم را تشدید کنید یا اینکه بدون امضای رییس و دبیرکل چند هفته قبل آن را اعلام و رسانه ای کنید اما این کارها را کرده اید. حتی نگذاشته اید پرونده داوری بازی پرسپولیس - سپاهان و محسن قهرمانی روال خود را طی کند و هنوز حکم آن داده نشده راجع به بنده حکم می دهید، آن هم حکم غیرقانونی، آن هم در این شرایط که پرسپولیس در کورس قهرمانی است. این محرومیت ها و این احکام در حالی که دیگران اظهارات تندتری داشته اند فقط برای ما صادر شده. اینکه چرا نسبت به دیگران و اظهاراتشان واکنش نشان نمی دهند خودش کلی معنی و مفهوم می دهد.

* توضیح و تصحیح: علی دایی در کنفرانس خبری اعلام کرد مسئولان کمیته استیناف چند هفته پیش حکم را اعلام و رسانه ای کردند در حالی که آن زمان هنوز حکم توسط دبیر و رییس فدراسیون امضا نشده بود که بدین وسیله این بخش از مصاحبه تصحیح می شود.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ


لوگو


آمار وبلاگ

بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 135226